آخرین وضعیت داعش در عراق
نوشته شده توسط : atlantic

فراخوان صدر برای دفاع از مراقد و اماکن مقدس

رهبر جریان صدر عراق درخواست کرد، کمیته هایی برای دفاع از مراقد و دیگر اماکن مقدس در عراق تشکیل شود.

 

"مقتدی صدر" در خواست کرد این کمیته‌ها با هماهنگی نهادهای دولتی، وظیفه دفاع از مراقد، مساجد، حسینیه‌ها و کلیساها را برعهده بگیرند.

 

مقتدی صدر با انتشار بیانه ای در سایت خود، خاطرنشان کرد: "از روی تجربه های سابق در انجام وظیفه و مقاومت در برابر اشغالگران یا تروریستهایی که قصد داشتند به مراقد، مساجد و کلیساها حمله کنند، و همچنین برای حفظ وحدت عراق؛ نمی خواهم فرزندان این کشور را وارد جنگی کنم که برخی با سیاستهای منحرف خود، ما را وارد آن کردند. "

وی در بخش دیگر این بیانیه افزود: "از آنجا که نمی توانم در برابر خطری که مقدسات ما را تهدید می کند ساکت بنشینم، من و یاران ثابت قدم و مخلصم که اموال دنیا آنان را نفریفته است، کاملا آمادگی داریم با هماهنگی بعضی از نهادهای دولتی (سرایا السلام) را برای دفاع از مقدسات تشکیل دهیم؛ البته به شرط آنکه فقط به صورت موقت و با مرکزیت ما وارد کارهای رسمی امنیتی شوند . "

 

مقتدی صدر با این حال گفت: "من در برابر خداوند و ملت کشور عزیزم تأکید می کنم که آماده نیستم وارد جنگ باندها و گروهکهای کثیفی شوم که در آن تفاوتی بین تروریستها و کسانی که از آنها ترسیده اند و یا کسانی که به دنبال رهایی هستند، وجود ندارد. من به هیچ وجه آماده نیستم که در میان کسانی قرار بگیرم که به دنبال کرسی و یا تثبیت قدرت هستند؛ و خودم را وارد جنگ طایفه‌ای که تر و خشک را می سوزاند، نمی کنم."

منطقه بیجی از داعش پاکسازی شد

نیروهای عراقی با کمک عشایر منطقه بیجی را کاملا از وجود داعش پاکسازی کردند

 

شبکه "العراقیه" اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند با کمک نیروهای عشایر، منطقه بیجی را کاملا از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

تلویزیون العراقیه پیش از این اعلام کرده بود که اداره پلیس بیجی از عناصر داعش پس گرفته شده است.

 

عناصر داعش بامداد امروز با ورود به منطقه "بیجی" در 40 کیلومتری شمال تکریت ساختمان دادگاه و پلیس قضایی را آتش زدند.

سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منابع امنیتی تأکید کرد که پالایشگاه نفت بیجی هنوز در دست نیروهای امنیتی است و آسیبی به آن وارد نشده است.

به گفته این منابع، عناصر داعش در مناطق مختلف بیجی مستقر شده و به انبارهای سلاح و مهمات نیروهای امنیتی دست یافته اند.

عناصر مسلح از عصر دیروز به منطقه "الشرقاط" در شمال تکریت یورش برده و چند ساختمان دولتی را تصرف کردند. آنان همچنین معاونت پلیس شمال تکریت را اشغال کردند.

گروه تروریستی داعش صبح دیروز در اقدامی ناگهانی به شهر موصل مرکز استان نینوا حمله کرده و این شهر را تصرف کرد. عناصر داعش همچنین پس از یورش به چند زندان در موصل، محکومان را فراری دادند.

 

آماده باش کامل ارتش عراق در استان دیاله

یکی از فرماندهان ارتش عراق از آماده باش کامل نیروهای ارتش در استان دیاله خبر داد.

 

در پی پخش برخی خبرها در خصوص اینکه برخی از نظامیان ارتش عراق در شهر موصل محل خدمت خود را بدون اطلاع به فرماندهانشان ترک کرده اند، علی الموسوی اعلام کرد: دستورات قاطعی از فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق صادر شده است که بر اساس آن کوتاهی هر کسی که در انجام وظایفشان ثابت شود، مجازات خواهد شد و حتی ممکن است افراد خاطی به اعدام محکوم شوند.

سایت شبکه "العراقیه" به نقل از الموسوی نوشت: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح  پس از جلسه هیأت وزیران در خصوص بحران موصل و مجازات افراد خاطی تشکیل جلسه داد، و در آن بر ضرورت بازبینی در ساختار نیروهای امنیتی برای آزاد کردن شهر موصل تاکید شد.

در همین حال، ستاد فرماندهی عملیات دجله از آماده باش همه نیروها و تجهیزاتش در استان دیاله خبر داد و از اهالی خواست در صورت وقوع هر گونه حادثه با نیروهای نظامی همکاری لازم داشته باشند.

سرلشکر عبدالامیر الزیدی فرمانده ستاد عملیات دجله در این خصوص گفت: ستاد عملیات همه نیروها و ظرفیتش را برای برخورد با هرگونه حادثه غیر مترقبه ای  در استان دیاله به حال آماده باش در آورده است. اعلام آماده باش در صورتی که امنیت عمومی در معرض خطر باشد امری طبیعی است.

وی با بیان اینکه آنچه در موصل روی داد در دیاله تکرار نمی شود از شهروندان عراقی در استان دیاله خواست با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند تا از هر تلاشی برای اخلال در امنیت و ثبات جلوگیری شود.

الزیدی تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانمندی مقابله با هر کسی را که درصدد لطمه وارد کردن به امنیت باشند دارد و با هر اقدام شرارت آمیز علیه امنیت کشور برخورد شدیدی خواهد شد.

 

 

جزئیاتی درباره شهر بحران زده موصل

شهر موصل در استان نینوا، دومین شهر از نظر وسعت در عراق است.

این شهر در 350 کیلومتری شمال بغداد و مرکز استان نینوا است که حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد.

این شهر همچنین پس از شهر فلوجه در استان الانبار (60 کیلومتری غرب بغداد) دومین شهری است که از کنترل نیروهای ارتش عراق خارج می شود.

اکثر ساکنان موصل کرد و از اهل تسنن هستند. اقلیتهایی نیز از مسیحیان و ترکمانها در این شهر زندگی می کنند.

این شهر بامداد روز سه شنبه هدف حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت. تروریستهای داعش پس از تصرف ساختمان استانداری در موصل، بقیه مناطق این شهر را نیز تصرف کردند.




:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: